FormålFormålet med denne temadag i to dele er at introducere begrebet epistemisk tillid og skabe forståelse for, hvad det kan betyde for et barn, der har svært ved at tage imod påvirkning og læring. IndholdEPISTEMISK TILLID—GRUNDSTENEN I BARNETS EVNE TIL RELATIONSDANNELSE, MENTALISERING OG LÆRING At øge barnets evne til at indgå i udviklende relationer—og ikke kun tilknytningsrelationer—er et grundlæggende pædagogisk arbejde for alle, der arbejder med anbragte børn og unge. Derfor er det nødvendigt at se nærmere på, hvilke elementer, der indgår i arbejdet med at fremme de processer, som kan gøre kontakten og dermed relationen mulig. SAMVÆR I ET UDVIKLINGSPERSPEKTIV Samværet og dets funktion skal tænkes ind i de mål, der er for anbringelsen som helhed, så vi i højere grad kan se samværet i et udviklingsperspektiv. Henriette vil bl.a. indføre os i
Tilmelding er bindende. Et eventuelt afbud skal ske senest en uge før kursusstart. Ved for sent afbud skal der betales for kursuspladsen. Kursusbeskrivelse til udskrift Gå til tilmelding
|
Tid og Sted
Tirsdag den 30. april kl. 9:30-15:30
Rødovregaard "Loen" Tilmeldingsfrist
16-04-2019 12:00
Kurset henvender sig til
Alle som arbejder professionelt med anbragte børn
Antal Pladser
80
Pris
Pr. person: 1.250,- Deltagelse er gratis for plejefamilier, som har igangværende plejeforhold gennem Fabu. |